Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
February 27, 2012
Image Size
398 KB
Resolution
900×1213
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
39,691 (1 today)
Favourites
113 (who?)
Comments
17
Downloads
178
×
PokeStupid by blightedangel PokeStupid by blightedangel
Started playing Fire Red, and right at the beginning, you get a metapod. I couldn't help but think to myself "How the hell can a cocoon possibly 'tackle' anything!?" as the attack move it can do is called 'tackle'.
Obviously, there is some behind the scenes work that we don't have the privilege of seeing when we play the game through.

Expression practise. Trying to speak with both body and face.

Copics, Sakura fineliner, white gel pen.

EDIT: Hands are backwards in last panel. I'm going to start telling people it was intentional.
Add a Comment:
 
:iconwerewolf-hero:
Werewolf-Hero Featured By Owner Aug 29, 2014  Hobbyist Writer
well the anime shows it can pogostick itself if it wanted to.
Reply
:iconiiwinterbreezeii:
IIWinterbreezeII Featured By Owner Jul 24, 2012
I love the last panel.
The trainer's like :icontrollfaceplz:
And the metapod's like WHY ME????? :iconcryforeverplz:
Reply
:iconjeishii:
Jeishii Featured By Owner Mar 15, 2012  Hobbyist Digital Artist
lol Awesome.
Reply
:icontonomurabix:
TonomuraBix Featured By Owner Mar 5, 2012  Hobbyist Traditional Artist
ROFL this is amazing XD
Reply
:iconmaplerose:
MapleRose Featured By Owner Mar 5, 2012  Hobbyist General Artist
:lmao: best way to use a Metapod :D

I like how Metapod has tears in its eyes in the last panel though, it must've felt used XD
Reply
:iconblightedangel:
blightedangel Featured By Owner Mar 5, 2012  Hobbyist Traditional Artist
...And humiliated!
Reply
:icondonutsalad:
DonutSalad Featured By Owner Mar 4, 2012  Hobbyist Artist
lol
Reply
:iconhateshiganai-kitsune:
Hateshiganai-Kitsune Featured By Owner Mar 4, 2012  Student General Artist
I love the expressions in your comic ^^
Reply
:icontw1st3ds:
tw1st3ds Featured By Owner Mar 3, 2012
I love you for noticing this. XD
Reply
:iconf2l2o2r2i2s:
f2l2o2r2i2s Featured By Owner Mar 2, 2012
What a coincidence that you uploaded this two weeks after Kakujomics uploaded the exact same joke!
Reply
:iconblightedangel:
blightedangel Featured By Owner Mar 2, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Yup, I am a plagiarist. I love to pretend other people's ideas are my own.
Reply
:icontsuzukikun:
Tsuzukikun Featured By Owner Feb 28, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Other than her hands in the last panel being backwards, I love this! Her expressions are priceless. :heart:

I always did wonder how the "tackle" worked on that one as well and now I know!

And knowing is half the battle!
Reply
:iconblightedangel:
blightedangel Featured By Owner Feb 29, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Awww, I suck! I knew they looked stupid.
Reply
:icondivides:
Divides Featured By Owner Feb 28, 2012  Hobbyist General Artist
Trainer used "Thwack!"

It's super effective!

Metapod fainted!
Reply
:iconsungon:
Sungon Featured By Owner Feb 28, 2012  Hobbyist Traditional Artist
LOL haha poor Metapod xD
Reply
:iconaneirin-aryon:
Aneirin-Aryon Featured By Owner Feb 27, 2012  Professional General Artist
It makes since since they are in a cocoon xD
Reply
:icondottyrillno:
DottyRillno Featured By Owner Feb 27, 2012  Hobbyist General Artist
:giggle: Yup, that's exactly how it goes down.

Very nice artwork, by the way. The colors are so... shiny and soft! Those must be some art supplies you got going on there.
Reply
Add a Comment: